ترانسمیتر دما اندرس هاوزر

معرفی ترانسمیتر دما اندرس هاوزر 

تنوع در مدل های مختلف تجهیزات ابزار دقیق و استفاده از روش های مختلف اندازه گیری، ویژگی اصلی محصولات شرکت اندرس هاوزر است که در مورد ترانسمیتر دما اندرس هاوزر هم رعایت شده است. اصولا این شرکت برای محصولات خود ویژگی های جالب و منحصر به فردی در نظر گرفته که آن را از سایر برندهای موجود در بازار متفاوت کرده است. به عنوان مثال در تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر علاوه بر تغییر مدل های مختلف، در قسمت سنسورها و حسگرها هم تغییراتی به وجود آمده است. برای کسانی که قصد خرید ترانسمیتر دما اندرس هاوزر را دارند، در ادامه این ترانسمیتر ها را معرفی خواهیم کرد و در مورد انواع سنسور ها و همچنین مدل های مختلف موجود در بازار صحبت خواهیم کرد. شرکت ابزار سنجش آریا نماینده فروش ترانسمیتر دما اندرس هاوزر ENDRESS+HUASER در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید ترانسمیتر دما اندرس هاوزر مدل 181 و 182 و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر با کارشناسان ما در شرکت ابزار سنجش آریا نمایندگی اندرس هاوزر در ایران تماس بگیرید.

ترانسمیتر دما اندرس هاوزر

انواع تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر با توجه به نوع سنسور آن ها

اولین معیاری که برای قضاوت ترانسمیتر دما اندرس هاوزر استفاده میشود، نوع سنسور و حسگر استفاده شده در آنهاست. این سنسور ها نحوه اندازه گیری دما توسط ترانسمیتر را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در نتیجه کاربرد ترانسمیترها در حوزه های مختلف صنعتی را هم مشخص می کند. به طور کلی محصولات اندرس هاوزر در زمینه اندازه گیری دما به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

ترانسمیتر دما RTD     

نام این ترانسمیترها از مخفف اصطلاح Resistance temperature detectors برگرفته شده است که سنسور استفاده شده در آنها، نحوه تغییرات مقاومت الکتریکی با توجه به تغییرات دما را اندازه گیری می کند. این دسته از ترانسمیترهای شرکت اندرس هاوزر برای اندازه گیری دما بین منفی ۲۰۰ تا تقریبا ۶۰۰ درجه سانتیگراد مناسب است و در این محدوده بالاترین درصد صحت را نصیب ما می کند. انتخاب ترانسمیتر دما اندرس هاوزر از این دسته می تواند در بخش های مختلف صنعتی که با دمای پایین و بالا سر و کار دارند انتخاب مناسبی باشد.

ترانسمیتر دما TC

در این دسته از ترانسمیترها از ترموکوپل استفاده شده است و به همین دلیل با لفظ TC در بازار شناخته می شوند. در این سنسورها دو فلز متفاوت متصل به هم استفاده شده که از یک قسمت به هم وصل هستند. تغییرات دما در انتهای این دو فلز باعث تغییر وضعیت الکتریکی آنها و اصطلاحاً باعث ایجاد نوعی وضعیت ترموالکتریک میشود. این تغییرات منجر به ایجاد جریان الکتریسیته می‌شود که توسط یک ترانسدیوسر یا مبدل تبدیل به داده های دیجیتالی قابل آنالیز می شوند. ترانسمیتر دما اندرس هاوزر مجهز به ترموکوپل برای محدوده دمایی بین صفر تا ۱۸۰۰ درجه سانتیگراد مناسب است و در این محدوده سریع ترین پاسخ و دقیق ترین نتیجه را به ما می‌دهد.

مدل های مختلف تمپرچر ترانسمیتر اندرس هاوزر در بازار

اگرچه در بندهای قبلی به سنسور و حسگر استفاده شده در ترانسمیتر دما اندرس هاوزر اشاره کردیم، اما این ترانسمیترها در بخش های مختلف دیگر هم تغییراتی به خود دیده اند که با مدلهای مختلفی در بازار شناخته می شوند. در حال حاضر در بازار ایران ۳ مدل معروف از این ترانسمیترها وجود دارد:

در این دسته از ترانسمیترها از هر دو نوع سنسور به صورت ترمومترهای مقاومتی و ترموکوپل استفاده شده و از تکنولوژی ارتباطی هارت پشتیبانی می کند. نحوه طراحی این ترانسمیترها به شکلی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد و می تواند محدوده دمایی مختلف را به خوبی پوشش دهد. اندازه نسبتاً کوچک و نحوه نصب به صورت سطحی باعث شده که این مدل از تمپرچر ترانسمیتر دما اندرس هاوزر طرفدار زیادی داشته باشد. 

این ابزار به دلیل برخورداری از سنسور خازنی بدون‌روغن کیفیت بالایی در اندازه‌گیری فشار از خاین محصول به دلیل طول عمر بالا و دقت و عملکرد ثابت در بلند مدت یکی از گزینه های انتخابی اصلی در صنایع مختلف است. از این دستگاه ها نمونه های مختلفی با سنسورهای مقاومت سنجی و ترموکوپل استفاده شده و حداکثر جریان خروجی آنها هم بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است. اندازه کوچک و طراحی جمع و جور به عنوان اصلی ترین مشخصه فیزیکی این محصول در نظر گرفته می شود و امکان استفاده از آن به صورت سطحی در صنایع مختلف وجود دارد.ود نشان می‌دهد و معمولاً برای اندازه گیری فشار و همچنین اندازه گیری غیر مستقیم سطح و حجم سیالات مختلف مانند مایعات و گازها به کار گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها دارای یک کانکشن ورودی هستند که در درون آن یک دیافراگم یا غشای فلزی به کار گرفته شده و نسبت به تغییر فشار در محیط تغییر وضعیت می‌دهد. تغییر وضعیت دیافراگم با استفاده از یک ترانسدیوسر تبدیل به داده‌های دیجیتال شده که در صفحه نمایش دیجیتالی دستگاه نشان داده می‌شود. استفاده از بدنه چدنی و استحکام به بالا باعث شده که این ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر کاربرد بالایی داشته باشد.

این یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که دارای سنسور سرامیکی خازنی بدون روغن است. اندازه کوچک این پرشر ترانسمیتر ها باعث شده که امکان نصب آنها در شرایط مختلف وجود داشته باشد و معمولاً می‌تواند محدوده فشار بین خلاء تا ۴۰۰ بار را پوشش دهد. استفاده از بدنه چدنی و آلیاژی فولاد باعث شده که بدنه ترانسمیتر در برابر شرایط خورنده مقاومت بالایی داشته باشد و از طرف دیگر در محدوده فشاری بالایی به کار گرفته شود. دیافراگم استفاده شده در این پرشر ترانسمیتر اندرس هاوزر از نوع فلزی است و در بالاتر از قسمت کانکشن دستگاه نصب شده است. این ترانسمیتر ها نمایشگر دیجیتالی ندارند و نتیجه اندازه گیری آنها به طور مستقیم به اتاق کنترل فرستاده می‌شود.